Kjøleskapsgrøt

grøt4gresk
Gresk youghurt med blåbær og nøtter. Honning som topping.

 

Jeg har for lengst kastet meg på denne grøtbølgen og er totalt hektet. Overnight oat eller kjøleskapsgrøt, skal enkelt og greit blandes kjapt i et glass kvelden før, og settes kaldt over natten. Neste morgen er den fiks ferdig og klar til servering.  Grøten er også perfekt for deg med liten tid på morgenkvisten.  Lag den i et syltetøyglass med lokk, så er det bare å spise den på bussen eller på kontoret. En sunn og mettende start på dagen for hele familien.

Ønsker du en liten spiss på grøten kan du tilsette det du måtte ønske av ulike toppinger. Jeg skal her vise deg noen av mine favoritter.

Grunnoppskrift havregrøt:

  • 1 dl vanlige havregryn
  • 1 dl valgfri melk
  • 1 dl yougurt naturell, kesam, biola eller kokosmelk
  • 1 liten klype salt
  • Melk kan selvfølgelig erstattes med vann

Ha alle ingrediensene i en liten boks med lokk. Rist løs og la stå i kjøleskapet natten over. Eller i minst seks timer.
Det fungerer også fint å bruke et helt vanlig glass eller en skål. Bare bland alt og rør om.

grøt2 banan og jordbær
Grøt: Youghurt naturell, Chiafrø. Topping: Jordbær, banan og kokosflak.
grøt3 blåbær bringe
Grøt: youghurt naturell, chiafrø. Topping: bær
grøt 1 kokos
Grøt: Kokosmelk. Topping: Jordbær og kokosflak.

 

 

One Comment Add yours

  1. Elsker simpelt hen stranda skinke. Spiser til det er tomt
    Men No har eg heldigvis fått tak I ganske mange oppskrifter som eg garantert vil bruke . Fikk vann I munnen av nesten alle oppskriftene
    Så nå skal eg servere rene luksus maten neste gang jeg får gjester. Skal nok få det til, ikke all verdens vanskelig , selv ikke for meg vel ? ? ?skal gi beskjed om hvordan det går , El må jeg betale råd, men det er jo bare å improvisere. Tror det går bra , eg. Natta

Legg igjen en kommentar

